Foto's: Bert van Koot Brandweer Nijkerk

NL Alert voor storm Eunice die over Nijkerk raast.

Vrijdagmiddag 18 Februari om 16:39 uur is de brandweer van Nijkerk opgeroepen voor een boom over de weg op de Berencamperweg in Nijkerk.

De storm " Eunice " raasde ook over Nijkerk en zorgde ervoor dat er veel schade ontstond in de Gemeente Nijkerk en omgeving.

Om 17:12 was er in Nederland een NL Alert om de mensen in Nederland te waarschuwen voor deze heftige storm.

Om 20:02 was er voor Noord en Oost Nederland ook een NL Alert om te waarschuwen voor deze heftige storm.

De brandweer van Nijkerk is uitgerukt met alle brandweervoertuigen die in de kazerne stonden.

Na deze uitruk zijn de brandweermannen tot laat in de nacht bezig geweest om de straten weer veilig te maken.

Ook de dag erna op Zaterdag 19 Februari is de brandweer nog druk bezig geweest om de naweeën van de storm op te ruimen.

1 brandweerman raakte licht gewond toen er een dakplaat tegen zijn hoofd aan waaide op de Smitspol in Nijkerk.

foto-1 foto-2